Loading...
Regulamin sprzedaży biletów online
Regulamin sprzedaży biletów online Muzeum Romantyzmu w Opinogórze
§ 1 POJĘCIA
- „Muzeum” – Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, ul. Zygmunta Krasińskiego 9 , 06-406 Opinogóra, NIP 566-10-81-268, REGON 130451680.
- „Regulamin” – Regulamin sprzedaży internetowej biletów Muzeum Romantyzmu w Opinogórze.
- „System” – iKSORIS, system sprzedaży biletów poprzez stronę internetową.
- „Strona” – Strona internetowa: http://bilety.muzeumromantyzmu.pl/, służąca do sprzedaży biletów przez System.
- „Kupujący” – każda osoba korzystająca z Systemu, zarówno osoba fizyczna (konsument), podmiot gospodarczy, jak i inna jednostka organizacyjna dokonująca zakupu.
- „Wydarzenie” – ekspozycja w poszczególnych obiektach do których obowiązują bilety, lub jednostkowe wydarzenia organizowane przez Muzeum, dla których Muzeum decyduje się prowadzić sprzedaż internetową biletów.
- „Bilet” – bilet wstępu, uprawniający do zwiedzania określonych ekspozycji Muzeum lub udział w określonym wydarzeniu organizowanym przez Muzeum.
- „Strona płatności" – strona internetowa, administrowana przez firmę PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży internetowej biletów z wykorzystaniem Systemu sprzedaży internetowej przez Muzeum.
- Warunkiem skorzystania z Systemu jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego warunków. Zaakceptowanie Regulaminu stanowi jednocześnie oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Kupującym, a Muzeum.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Systemu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem:
- komputer lub inne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet
- skrzynka poczty elektronicznej
- konto bankowe z dostępem do Internetu
- Płatność za bilety obsługuje spółka PayU S.A.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu sytemu płatniczego PayU S.A.
§ 3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia następuje poprzez wykonanie w kolejnych podstronach Systemu następujących czynności:
- wybór Wydarzenia, rodzaju i ilości Biletów
- poprawne wypełnienie obowiązkowych pól Formularza zamówienia lub założenie Konta Użytkownika.
- sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych i szczegółów zamówienia
- złożenie oświadczenia o akceptacji warunków Regulaminu
- przejście do Strony płatności.
- Kupujący, który złożył zamówienie otrzyma na wskazany adres e-mail powiadomienie o utworzeniu zamówienia.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do ustanowienia limitu ilości biletów dostępnych dla poszczególnych Wydarzeń oraz w ramach jednego zamówienia, jeśli będzie tego wymagał charakter danego Wydarzenia i ograniczona liczba dostępnych biletów.
§ 4. OPŁATA I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Kupujący zobowiązany jest do opłaty zamówienia w terminie do dwóch godzin od jego utworzenia. Nieopłacenie zamówienia w terminie powoduje jego automatyczne usunięcie. W przypadku usunięcia zamówienia do Kupującego, na wskazany przez niego adres e-mail, zostanie automatycznie wysłana wiadomość o anulowaniu zamówienia.
- Kupujący dokonuje płatności za utworzone zamówienie poprzez Stronę płatności.
- Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Kupującego w trakcie dokonywania płatności.
- Muzeum wystawia faktury na życzenie Kupującego, po zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez Kupującego poprzez zaznaczenie opcji „Chcę otrzymać fakturę VAT” w trakcie składania zamówienia oraz podanie pełnych i poprawnych danych niezbędnych do jej wystawienia. Faktury wystawiane są po dokonaniu płatności.
- Zaznaczając opcję „Chcę otrzymać fakturę VAT”, Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie faktury, w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Zgoda nie wyłącza prawa Muzeum do wystawiania i przesyłania faktury w formie papierowej.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego, nieprawdziwych lub błędnych danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
- Zamówienie jest realizowane po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty z systemu payU.
- Przyjęcie płatności i realizacja zamówienia zostanie potwierdzone automatycznie wygenerowaną przez System wiadomością e-mail - na adres wskazany przez Kupującego zostanie wysłana wiadomość e-mail zawierająca zakupione Bilety zapisane w pliku w formacie PDF.
- Koszty połączenia w celu pobrania wiadomości e-mail ponosi Kupujący, zgodnie z taryfą swojego operatora.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego danych dotyczących zamówienia osobom trzecim. Udostępnienie Biletu przez Kupującego osobie trzeciej wiąże się z ryzykiem wykorzystania przez tą osobę Biletu. Muzeum honoruje Bilet osoby, która w takim przypadku zgłosi się jako pierwsza.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skasowanie lub nieodebranie otrzymanych powiadomień przez Kupującego.
§ 5. BILETY
- Ceny biletów określa cennik Muzeum. Muzeum publikuje ceny Biletów na swojej stronie internetowej: http://muzeumromantyzmu.pl/
- Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- System umożliwia zakup wybranych Biletów z cennika Muzeum.
- Brak możliwości zakupu Biletu za pośrednictwem Systemu nie oznacza braku Biletów w kasach oddziałów Muzeum.
- Termin ważności określony jest na bilecie.
- Termin ważności Biletów zakupionych w kasach oddziałów może się różnić od terminu ważności biletów zakupionych za pośrednictwem Systemu.
- Realizacja Biletu następuje poprzez okazanie go pracownikowi Muzeum przy wejściu do obiektu lub na wystawę.
- Osoby, które zakupiły Bilety ulgowe zobowiązane są w dniu wizyty wraz z biletami okazać pracownikom Muzeum dokumenty uprawniające do zniżki.
- Bilety ulgowe okazane bez dokumentu potwierdzającego uprawnienia do zniżki nie będą honorowane i nie podlegają zwrotowi.
- Bilety ulgowe przysługują za okazaniem stosownych dokumentów:
- uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, artystycznych, słuchaczom zakładów kształcenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych, studentom oraz osobom odbywającym studia doktoranckie, będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- osobom powyżej 65. roku życia, emerytom, rencistom, rencistom socjalnym, a także osobom niepełnosprawnym wraz z opiekunami, będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- nauczycielom, nauczycielom placówek oświatowo-wychowawczych oraz wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, działającym w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- osobom fizycznym odznaczonym odznaką „Za opiekę nad zabytkami”, odznaką honorową „Zasłużony działacz kultury”, odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” lub wyróżnionym tytułem honorowym „Zasłużony dla Kultury Narodowej”;
- kombatantom;
- opiekunom dziecka z niepełnosprawnością lub przewodnika niewidomego dziecka z niepełnosprawnością.
§ 6. OCHRONA DANYCH
- Administratorem danych osobowych w systemie zakupu biletów online jest Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, ul. Zygmunta Krasińskiego 9 , 06-406 Opinogóra, NIP 566-10-81-268, REGON 130451680 (dalej zwany „Administratorem”)
- Z administratorem można się skontaktować telefonicznie pod numerem telefonu 23 671 70 25, poprzez adres e-mail: mr@muzeumromantyzmu.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Kontakt: iod@muzeumromantyzmu.pl
- Dane osobowe przetwarzane są w celach i w zakresie związanym z korzystaniem przez Kupującego z systemu zakupu biletów online na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) i c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie przepływu takich danych (RODO), a także ewentualnie w celu wystawienia faktury.
- Podanie danych osobowych przez Kupującego ma charakter dobrowolny, lecz niezbędny do zakupu biletu online. Brak podania danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zrealizowania umowy zakupu biletów online .
- Kupującym w systemie zakupu biletów online udostępniającym dane osobowe przysługuje prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia ich przetwarzania.
- Każdemu Kupującemu przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Muzeum danych osobowych w powszechnie używanym formacie elektronicznym, które można przesłać w zależności od potrzeby innemu administratorowi danych.
- Kupującemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Muzeum lub z Inspektorem Ochrony Danych - dane kontaktowe wskazane powyżej w pkt. 1 i 2.
- Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Muzeum, w tym m.in. podmiotom obsługującym systemy informatyczne związane ze sprzedażą oraz prowadzeniem sprawozdawczości finansowej - przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Muzeum wyłącznie zgodnie z jej poleceniami.
- Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, ani do organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe Kupującego dokonującego jednorazowego zakup będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zakupu i posprzedażowej obsługi klientów (np. obsługi reklamacji).
- Dane osobowe Kupującego za pomocą założonego konta będą przetwarzane 5 lat od daty ostatniego zalogowania.
- Dane osobowe korzystających z systemu sprzedaży on-line są przetwarzane zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
§ 7. REKLAMACJE
- Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Biletów należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy mr@muzeumromantyzmu.pl .
- Reklamacje mogą być składane nie później niż 14 dni od zaistniałego zdarzenia będącego przyczyną reklamacji. W reklamacji Kupujący powinien podać:
- numer zamówienia, którego dotyczy reklamacja,
- przyczynę reklamacji wraz z opisem sytuacji, której reklamacja dotyczy,
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
- Reklamacje będą jednorazowo rozpatrywane przez Muzeum w terminie 14 dni od daty ich otrzymania, z wyjątkiem sytuacji, gdy przyczyna reklamacji leży po stronie operatora płatności PayU. W takim przypadku reklamacja zostanie przekazana operatorowi płatności PayU i rozpatrzona przez niego (termin rozpatrzenia reklamacji może ulec w takim wypadku wydłużeniu). Kupujący o decyzji zostanie poinformowany zwrotną wiadomością e-mail.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta przysługuje mu kolejny bilet lub zwrot wpłaconych środków. Zwrot wpłaconych środków odbywa się przelewem na konto wskazane przez Kupującego.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego.
§ 8. ZWROTY
- W przypadku, gdy Wydarzenie nie odbędzie się z przyczyn leżących po stronie Muzeum, Muzeum przyjmować będzie zwroty biletów zakupionych online oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty w oparciu o zapisy ust. 2.
- Zwroty z przyczyn, o których mowa w ust. 1 za bilety zakupione online dokonywane będą przelewem, a bilety opłacone w Kasie Muzeum mogą być dokonane w Kasie Muzeum lub przelewem na konto wskazane przez Kupującego. Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi ani wymianie na bilety w innej cenie lub na inne Wydarzenie czy też inny termin Wydarzenia, z zastrzeżeniem zapisów ust. 1 niniejszego paragrafu.
- Stosownie do treści art. 38 pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 oraz z 2021 r. poz. 2105), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do usług związanych z Wydarzeniami kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
§ 9. POZOSTAŁE UREGULOWANIA
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych w trakcie dokonywania zakupu, przerwy oraz błędy w działaniu Systemu, wynikające z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Muzeum.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub dane zagubione lub utracone w sieci Internet z przyczyn niezależnych od Muzeum.
- Przed wizytą w Muzeum należy sprawdzić czy w wybranym dniu Muzeum będzie otwarte dla zwiedzających. Muzeum publikuje informacje dotyczące godzin otwarcia, oraz czasowego wyłączenia poszczególnych galerii dla zwiedzających na swojej stronie internetowej: http://muzeumromantyzmu.pl/ i Facebooku. Muzeum zastrzega możliwość odwołania usługi w przypadku konieczności zamknięcia poszczególnych galerii z przyczyn niezależnych od Muzeum lub jej czasowego zamknięcia. Zapłacona przez Klienta cena biletów podlega zwrotowi. Kupujący wnioskuje o zwrot ceny biletów na adres mailowy: mr@muzeumromantyzmu.pl.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży internetowej Biletów na każde Wydarzenie.
- Muzeum zastrzega sobie prawo wstrzymania sprzedaży internetowej w dowolnej chwili, z przyczyn losowych lub technicznych.
- W trakcie pobytu w Muzeum zwiedzający zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu zwiedzania w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze. W przypadku złamania zasad Regulaminu zwiedzania w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, pracownicy Muzeum mają prawo wyprosić zwiedzającego z terenu placówki. W takim wypadku koszty Biletu nie zostaną zwrócone.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego, RODO i ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), a w odniesieniu do osób fizycznych, dokonujących czynności niezwiązanych bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową – przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 lutego 2022 r.